Søkes: Menneskelig forsøkskanin til ekstremt eksperiment

oktober 24, 2012

I vinter kommer Philips til å forske på utallige tenkelige – og utenkelige – måter å våkne på. De fleste av oss har problemer med å komme ut av senga når det er som mørkest ute. Vi har derfor bestemt oss for finne ut den beste måten å bli vekket på. Vi skal derfor plukke ut en testperson som i løpet av 30 dager vil bli utsatt for 30 forskjellige vekkemetoder.

– Vi vet at et stort flertall av de som bor her oppe i nord ikke føler seg helt i form når de våkner. Dette uttaler Carina Franzén, markedsansvarlig for lysvekkerklokken Wake-up Light hos Philips. Med noen ekstreme metoder, og masse av humor, vil vi se om det eksisterer en vekkemetode som kan konkurrere mot å våkne til lys. Vi skal teste 30 ulike metoder i løpet av 30 dager. Oppstart er 14. november.

I Philips Wake Up Experiment testes og sammenlignes de mest sjokkerende, gledelige, skrekkelige og behagelige måter å våkne på. Testene utføres på en menneskelig forsøkskanin. Dette gjøres for å finne den beste måten å komme seg opp av senga om morgenen på, selv i løpet av den mørke høst- og vinterperioden.

– Kampanjens første del, som starter 8. oktober, handler om å finne personen som vil delta i eksperimentet, sier Carina Franzén. Vi er derfor på jakt etter en ordentlig syvsover, det vil si noen som beviselig har det vanskelig med å komme seg opp av senga.

– Som vår menneskelige prøvekanin vil man oppleve mange interessante måter å våkne på, både behagelige og mindre behagelige. Den vi søker må like utfordringer og heller ikke være redd for å stå i sentrum og være synlig. Grunnen til dette er at alt vil bli tatt opp på film.

I forbindelse med eksperimentet lanserer Philips en ny og forbedret versjon av den lysbaserte vekkerklokken Wake-up Light, hvor oppdatert design og nye funksjoner skal skape en enda mer harmonisk og naturlig måte å våkne på.

8. oktober starter søket etter en menneskelig prøvekanin til eksperimentet. For å søke på oppdraget må man gjennomgå en personlighetstest og besvare spørsmål om søvnvaner og morgenhumør, før man skriver søknaden senere.

Følg jakten etter den menneskelige forsøkskaninen på: www.wakeupexperiment.com

Jobbsøknad

For mer informasjon om Wake Up Experiment

Max Hellström
Presseansvarlig Philips Consumer Lifestyle
Tel: +46 708 32 21 05
: max.hellstrom@philips.com

Vi kan også følges på MyNewsdesk.

Om Philips

Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), er et selskap innen helse og velvære som fokuserer på å forbedre menneskers liv gjennom nyskapinger. Selskapet er verdensledende innenfor helse, livsstil og lys. Philips forener teknikk og design i løsninger som setter menneskene i sentrum. Dette innebærer en forståelse for ulike individer og varmerkeløftet til Phillips som er ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Nederland, og Philips har 122 000 ansatte i over 100 land. Med en omsetning på 22.6 milliarder euro i 2011 er selskapet markedsledende innenfor hjerte- og akuttomsorg, samt omsorgsprodukter i hjemmet. I tillegg spesialiserer vi oss på nye lysløsninger som er energieffektive, samt livsstilprodukter for personlig velvære og pleie. Philips er også ledende innen barbering og personlig pleie for menn, bærbar underholdning og tannpleie. Du kan lese nyheter fra Philips på www.philips.se/press