Philips groomingbarometer viser: Halvparten av alle norske menn fjerner hår nedentil

mai 10, 2012

Barbert i ansiktet, velstelt nedentil, men med naturlig hårete ben. I følge Philips groomingbarometer* er det slik nordmenn helst vil at deres landsmenn skal se ut. Jo yngre man er, desto mindre hår foretrekker man på den mannlige kroppen. Resultatene viser også at kvinner ønsker seg mer velfristerte kropper enn menn selv.


 

 – Kroppshåret, eller heller mangelen på det, har blitt en del av den personlige stilen. Her kan man tydelig se ulike tendenser for ulike aldre. Et eksempel er at hele 68% av menn under 35 år fjerner hår fra de mest intime kroppsdelene. Det er ikke lenger en trend, det er en folkebevegelse, sier Max Hellström, presseansvarlig for Philips Consumer Lifestyle.

Det er langt i fra bare skjeggveksten som ryker når mannen tar frem barbermaskinen. Å fjerne kroppshår er en vanlig fritidsaktivitet blant normenn, og gjelder fra topp til tå. Over halvparten av menn barberer eller trimmer seg nedentil (55%), hver fjerde mann (24%) tar bort hår under armene og en av fem menn tar bort håret på brystet (19%). Les mer om hvordan norske menn friserer sitt kroppshår her.

 

– Det handler ikke lenger om å være helt glattbarbert eller gro en skog, for med dagens verktøy kan mannen (eller kvinnen) selv bestemme hvor mye eller lite hår som skal tas bort fra de ulike kroppsdelene, sier Max Hellström.

Vårrengjøringen blir ikke enklere!
Enten du vil ha en glattbarbert look eller bare trimme kroppshåret ditt finnes det i dag produkter som gir deg akkurat den stilen du ønsker. Philips lanserer nå to groomingprodukter for enda enklere styling – presisjonstrimmeren Philips D-finer for nese, øre og øyenbryn, og kroppshårtrimmeren Philips Bodygroom Pro.

Å holde hårveksten i sjakk er bare barnemat med det rette verktøyet. Philips Bodygroom Pro (TT2039) er utviklet for å gi deg muligheten til å bestemme selv hvor mye hår du vil ha hvor. Trimmeren har fem ulike lengdeinnstillinger og et fleksibelt hode som følger kroppens konturer på en naturlig måte, og gir tettere barbering uten å skade huden. Dine edlere deler kommer garantert til å takke deg!

Veiliedende pris er 699 kr. Hent produktbeskrivelsen her.

Nesehår, nei takk! 
I følge Philips groomingbarometer vil 8 av 10 kvinner helst slippe å se nesehår på menn. Nesen er også den kroppsdelen som norske menn fjerner hår fra flittigst. Philips D-finer (NT9130) er designet for å komme til på de vanskeligste områdene i nesen og ørene, og er rustet med en rørtrimmer som beskytter huden mot napping og kutt. Presisjonstrimmeren har også et munnstykke som er tilpasset øyenbryn og en trimmer med avrundede kanter slik at du enkelt kan definere skjeggets konturer.

Veiledende pris er 299 kr. Hent produktbeskrivelsen her. 


* Philips groomingbarometer ble gjennomført blant 1039 nordmenn i løpet av april 2012. Undersøkelsen ble foretatt av Snabba Svar.

For mer informasjon:

Max Hellström

PR Manager

Philips Consumer Lifestyle

max.hellstrom@philips.com

+46 708 32 21 05 

For bilder og testprodukter:

Nora Aspengren

Geelmuyden.Kiese

nas@geelmuyden-kiese.no

 +47 906 36 063

.

Om Philips

Nderlandske Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) er et selskap med stor variasjon innen helse- og livsstilsprodukter, med fokus på å forbedre menneskers liv gjennom tidsriktige innovasjoner. Som en ledende aktør innen helse, livsstil og lys, integrerer Philips teknologi og design i brukervennlige løsninger basert på kundeinnspill og i samsvar med varemerkeløftet ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Nederland og Philips har 122 000 ansatte i mer en 100 land verden over. Med en omsetning på på 23 milliarder euro i 2011 er selskapet markedsledende innen medisinsk diagnostikk, akutt behandling og pasientovervåkning, energieffektive- og nye lysløsninger samt forbrukerelektronikk og livsstilsprodukter for personlig pleie. I tillegg har Philips en sterk posisjon innen barbering og annen velvære for menn, bærbar underholdning og tannhygiene. Nyheter fra Philips finner du på www.philips.com/newscenter

.