LED-lyskilder er klare til å stjele rampelyset

januar 20, 2011

Det er knapt et år siden de første LED-lyskildene fra Philips kom på plass i de norske butikkene. Lyskildene har blitt tatt godt i mot på det norske markedet. Med sitt lune og varme lys er de både et godt og grønt alternativ til glødelampen.

Nordmenn har vært på utkikk etter et fullverdig alternativ til glødelampen helt siden de begynte å forsvinne fra butikkhyllene. LED-lyskilder er et godt alternativ, siden fargegjengivelsen og lysutbyttet (lumen) er svært lik glødelampens. Dette er trolig noe av grunnen til at lyskildene har blitt så godt mottatt av norske forbrukere.

LED-lyskildene skrur seg på øyeblikkelig, og med Philips LED er du sikret et varmt, lunt og ikke minst jevnt fordelt lys av høyeste kvalitet. Lyskildene er derfor et godt alternativ til de gamle glødelampene. Vi er overbevist om at LED er fremtiden innen belysning, sier Ann-Solveig Hofseth, Key Account Manager hos Philips.

Et grønt valg

LED-lyskilder har den samme kompakte formen som glødelampen, levetiden er opptil 25.000 timer, og samtidig reduseres energiforbruket med opptil 90 prosent. Selv om lyskildene er dyrere enn tradisjonelle lyspærer, så blir de billigere over tid siden de har en lengre levetid. Dette gjør LED-lyskilder til et godt alternativ for både miljøet og lommeboken.

- Et økende antall LED-lyskilder kan bli lysregulert, og man kan dimme lyset med de fleste glødelampedimmere. Lyskildene inneholder verken kvikksølv eller andre miljøgifter, og er således det mest miljøvennlige valget, sier Ann-Solveig Hofseth.

Philips er markedsleder innen LED og har utviklet et bredt spekter av LED-lyskilder. Dette gjør det mulig for forbrukerne å erstatte de fleste typer pærer med LED.

Egenskaper ved Philips LED-lys:

• LED-lyskilder gir størst lysutbytte (lumen) per watt
  • Opptil 25 års levetid – varer i en generasjon
  • Høy lyskvalitet kombinert med store energibesparelser – opptil 90 prosent
  • Lave driftskostnader og lang levetid gjør lyskildene mer holdbare og billigere over tid, sammenlignet med tradisjonelle glødelamper
  • Bredt produktutvalg med prisvinnende produkter og design
  • Philips har blant annet introdusert en 9W LED-lyskilde (470 lumen) som kan erstatte en 40W glødelampe. Snart vil også en 12W LED-lyskilde (806 lumen) være tilgjengelig, denne kan erstatte en 60W glødelampe.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Ann-Solveig Hofseth
Key Account Manager
Philips Consumer Lighting
E-post: ann-solveig.hofseth@philips.com.

Om Royal Philips Electronics:

Nederlandske Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) er et vidtspennende konsern innen helse- og livsstilsprodukter, med fokus på å forbedre menneskers liv gjennom innovasjoner. Som en ledende aktør innen helse, livsstil og lys, integrerer Philips teknologi og design i brukervennlige løsninger med mennesket i sentrum, basert på grunnleggende kunnskap om forbrukeren og i samsvar med varemerkeløftet ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Nederland og Philips har 118 000 ansatte i mer enn 60 land verden over. Med en omsetning på EUR 23 mrd. i 2009, er selskapet markedsledende innen medisinsk diagnostikk, akutt behandling og pasientovervåkning, energieffektive- og nye lysløsninger samt forbrukerelektronikk og livsstilsprodukter for personlig pleie. I tillegg har Philips en sterk posisjon innen flat-TV, barbering og annen velvære for menn, bærbar underholdning og tannpleie. Nyheter fra Philips finner du på www.philips.no/nyheter.