Philips introduserer Philips Econova ECO Smart LED TV, Europas grønneste TV blir Smart

september 2, 2011

Philips Econova ECO, som for andre året på rad kåres til Europas grønneste TV av EISA, lanseres nå med en oppgradert versjon. Rustet med de siste Smart-tjenestene og større bildeskjerm viser Philips at man ikke må velge mellom funksjonalitet og elegant ekodesign.

Med den siste LED-teknikken anvender Philips Econova ECO Smart LED TV 60 prosent mindre energi sammenlignet med sine forgjengere. Det tar EISA-jurien høyde for i sin offisielle begrunnelse:

“Philips Econova ECO Smart LED-TV 46PFL6806 har i standard modus et strømforbruk på bare 56 watt og utkonkurrerer dermed sine medkandidater. Kjemisk analyse av PCB av SIMS Mirec Recycling Solutions, verdens største elektriske returselskap, viser at Philips 46PFL6806 forårsaker mindre belasting for miljøet enn andre tv-apparater.”

Philips streber etter å gjøre det enkelt for forbrukerne å redusere sitt avtrykk på miljøet. Ved å minimere TV’ens energiforbruk, redusere materialbruken i produksjon og emballasje, redusere bruken av farlige stoffer og forbedre gjenvinningspotensialet, tar Philips en helhetlig tilnærming til ekodesign. Dessuten har alle papirmanualer blitt erstattet med on-screen guider for å unngå unødvendig papirforbruk.

For å få ned strømforbruket maksimalt, anvendes en LED-display med høy virkningsgrad som ikke bare gir et utmerket bilde, men også lavt energiforbruk. Fjernkontrollen er utrustet med solceller og med funksjonen Zero power switch, slik at energiforbruket er lik null når du TV’en er skrudd av.

Med Econova ECO Smart LED-TV har Philips gjort ytterligere tiltak for å redusere bruken av farlige stoffer. Materialet er helt fritt for PVC og BRF (bromerte flammehemmere) og designet er utformet for enkelt å kunne resirkuleres. TV’ens emballasje er 100 prosent gjenvinnbar og inneholder hverken frigolit eller plastposer. Veil. pris er 8999 NOK.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Max Hellström
PR-manager, Philips Consumer Lifestyle
E-post: max.hellstrom@philips.com

For produktinformasjon, høyoppløslige bilder og testprodukter kontakt:

Nora Aspengren
Geelmuyden.Kiese
E-post: nas@geelmuyden-kiese.no

Nederlandske Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) er et vidtspennende konsern innen helse- og livsstilsprodukter, med fokus på å forbedre menneskers liv gjennom innovasjoner. Som en ledende aktør innen helse, livsstil og lys, integrerer Philips teknologi og design i brukervennlige løsninger med mennesket i sentrum, basert på grunnleggende kunnskap om forbrukeren og i samsvar med varemerkeløftet ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Nederland og Philips har 120 000 ansatte i mer enn 100 land verden over. Med en omsetning på EUR 22,3 mrd. I 2010, er selskapet markedsledende innen medisinsk diagnostikk, akutt behandling og pasientovervåkning, energieffektive- og nye lysløsninger samt forbrukerelektronikk og livsstilsprodukter for personlig pleie. I tillegg har Philips en sterk posisjon innen barbering og annen velvære for menn, bærbar underholdning og tannpleie. Nyheter fra Philips finner du på www.philips.no/nyheter.