Philips lanserer ny lydplanke for hjemmekino: Nå kan du streame filmer direkte fra leserbrettet til TV-en din

september 1, 2011

Berlin, Tyskland – Ved IFA messen i år, avduker Philips verdens første lydplanke som elegant streamer filmer fra leserbrettet til TV-en din. Designet med funksjonalitet i høysetet, er den nye Philips Soundbar (CSS5123) svaret på kravene som stilles til en moderne livsstil - og det med ett enkelt tastetrykk. Lydplanken er perfekt for filmentusiasten med det komplette filmbiblioteket på harddisken, PC-en, leserbrettet eller smarttelefonen, samtidig som kinoopplevelsen bringes rett hjem i sofakroken.

En ekstra mini SoundBar (CSS2113) vil også lanseres, med formål om å forsterke lyden på TV-en din når du nyter favorittserien eller yndlingsfilmen.

Philips lydplanke for hjemmekino med streaming funksjon

Fylt med fantastiske tilleggsfunksjoner har den nye Philips lydplanke for hjemmekino, en funksjon som appellerer selv til de som aldri har kunnet drømme om sitt eget hjemmekinoanlegg.

Om alle dine filer er lagret i et Adroid leserbrett, Android smartphone eller i PC-en, kan du løse de ut fra enhver DLNA-aktivert enhet med SimplyShare og den innebygde Wi-Fi functionality for å så kunne blåse de opp på storskjermen hjemme. Med den integrerte SmartMedia spilleren, kan du også koble til en bærbar harddisk eller en minnepinne for å kunne iaktta alle dine media filer i stort format.

Utstyrt med virtuell surround lydteknologi, er du garantert en filmopplevelse så virkelig at du kan leve deg inn i en helt annen verden spekket med action og spenning. Lydplanken er designet til å passe et hvert moderne rom og setter prikken over i-en for en stilren atmosfære. Med en konstruksjon så tynn at du kan enkelt legge lydplanken foran TV-en, vil den neppe være til hinder for bildeutsikten. I mellomtiden vil den trådløse subwooferen sikre spenningen for enhver film med solid bass.
Veil. pris: Philips Soundbar (CSS5123) er på 3999 NOK.

Philips lydplanke for hjemmekinohøytalere i ultrakompakt design

Denne ultrakompakte lydplanken er kun 30 cm bred, hvilket gjør den perfekt tilpasset til å plasseres foran TV-en din. Med kun én kabel til TV-en kan installeringen umulig gjøres enklere. Med det siste innen FullSound og DoubleBass teknologi, produserer imponerende lyd til å være en så liten og diskret høyttaler. I tillegg tilfører subwooferen en ekstra piff til lyden, så du vil føle deg ekstra revet med i hver minste scene i favorittfilmen. Samtidig vil den virtuelle sourround lydteknologien gi deg en imponerende surround effekt fra en fantastisk liten planke.
Veil. pris: Mini SoundBar (CSS2113) er på 1499 NOK.

I mellomtiden gjør Music iLink det enkelt å bytte mellom musikk og film, på sekundet.

Begge lydplankene er tilgjengelige med TVs, BD/DVD spillere, spillkonsoller og Mp3 spillere.  Derfor trenger du ikke lenger å nøye deg med noe mindre enn fabelaktig lyd, uansett om du ser på film, hører på en ny plate, holder deg oppdatert på de siste TV- seriene eller spiller et spill.
Besøk  www.philips.com/sound for mer informasjon om Philips hjemmekino systemer og lydplanker.

For videre informasjon om Philips Consumer Lifestyle, vennligst kontakt:

Max Hellström
PR-manager Philips
E-post: max.hellstrom@philips.com

For produktinformasjon, høyoppløslige bilder og testprodukter vennligst kontakt:

Nora Aspengren
Geelmuyden.Kiese
E-post: nas@geelmuyden-kiese.no

Nederlandske Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) er et vidtspennende konsern innen helse- og livsstilsprodukter, med fokus på å forbedre menneskers liv gjennom innovasjoner. Som en ledende aktør innen helse, livsstil og lys, integrerer Philips teknologi og design i brukervennlige løsninger med mennesket i sentrum, basert på grunnleggende kunnskap om forbrukeren og i samsvar med varemerkeløftet ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Nederland og Philips har 120 000 ansatte i mer enn 100 land verden over. Med en omsetning på EUR 22,3 mrd. I 2010, er selskapet markedsledende innen medisinsk diagnostikk, akutt behandling og pasientovervåkning, energieffektive- og nye lysløsninger samt forbrukerelektronikk og livsstilsprodukter for personlig pleie. I tillegg har Philips en sterk posisjon innen barbering og annen velvære for menn, bærbar underholdning og tannpleie. Nyheter fra Philips finner du på www.philips.no/nyheter.

Android er et varemerke eid av Google Inc.