Philips introduserer Fidelio AirPlay

Trådløs musikk direkte i høyttaleren, uansett hvor du er

september 1, 2011

Philips lanserer nye medlemmer i Fideliofamilien. En høyttalerserie som med hjelp av Apple AirPlay® streamer musikken via ditt trådløse nettverk fra din PC, Mac, iPhone eller iPod Touch. Høyttalerenes design styrer lydopplevelsen og de ulike modellene har hver og en sin egen unike sound.

Med Apple’s AirPlay® kan du nyte favorittmusikken uansett hvor i hjemmet du befinner deg. Med AirPlay® spilles musikken samtidig fra alle hjemmets høyttalere og er dessuten fjernstyrt så enkelt at du kan bytte låt med den tilhørende fjernkontrollen.

Den nye Fidelioserien inkluderer følgende produkter:

Fidelio SoundRing med AirPlay®, (DS3800W) passer den kresne musikkfantasten som itillegg har sin forkjærlighet for design.  Teknologien i Philips SoundRing er samlet i et sentralt bassrør og fire HD-drivere – to fremvendt og to sidevendt.
Høyttalerne er designet slik at de ser fine ut fra alle vinkler, slik at de plasseres hvor som helst og passer inn i ulike omgivelser. Det følger med et oppladbart batteri og ladestasjon, slik at du kan nyte musikken du liker overalt i opptil fem timer.
Veil.pris: 2499 NOK

Smart og chic, Fidelio SoundCurve med AirPlay® (DS8800W) gir helt enkelt en eksepsjonell lydopplevelse. Den spesialdesignede SoundCurve har bassrørinstillinger som gjør lyden krystallklar med en dyp og sterk bass.
Veil. pris: 3499 NOK

Philips introduserte Fidelio SoundSphere docking-høyttalere med AirPlay® i mars. Den utrolige lydkvaliteten i Philips Fidelio SoundSphere docking-høyttalere ligger i designet. Den kurvede utformingen og deres unike fritthengende diskanthøyttalere gjør at Philips Fidelio SoundSphere å leverer lyd i alle retninger som gir en dypere og videre lydopplevelse med minimale forstyrrelser.

For AirPlay kreves MAC eller PC med iTunes 10.1 eller senere versjon, iPhone4, iPhone 3GS, iPod touch (1, 2, 3, 4 generasjon), iPad eller iPad 2 med iOS 4.2 eller senere versjon.

For mer informasjon om Philips Fidelio docking, besøk www.philips.com/sound
Se også Fidelio appen på iTunesTM http://bit.ly/9i77et

For videre informasjon om Philips Consumer Lifestyle, vennligst kontakt:

Max Hellström
PR-manager, Philips
E-post: max.hellstrom@philips.com

For produktinformasjon, høyoppløslige bilder og testprodukter vennligst kontakt:

Nora Aspengren
Geelmuyden.Kiese
E-post: nas@geelmuyden-kiese.no

Om Philips

Nederlandske Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) er et vidtspennende konsern innen helse- og livsstilsprodukter, med fokus på å forbedre menneskers liv gjennom innovasjoner. Som en ledende aktør innen helse, livsstil og lys, integrerer Philips teknologi og design i brukervennlige løsninger med mennesket i sentrum, basert på grunnleggende kunnskap om forbrukeren og i samsvar med varemerkeløftet ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Nederland og Philips har 120 000 ansatte i mer enn 100 land verden over. Med en omsetning på EUR 22,3 mrd.I 2010, er selskapet markedsledende innen medisinsk diagnostikk, akutt behandling og pasientovervåkning, energieffektive- og nye lysløsninger samt forbrukerelektronikk og livsstilsprodukter for personlig pleie. I tillegg har Philips en sterk posisjon innen barbering og annen velvære for menn, bærbar underholdning og tannpleie. Nyheter fra Philips finner du på www.philips.no/nyheter.

AirPlay, AirPlay logo, iPhone, iPod, iPod classic, iPod nano, iPod shuffle, og iPod touch er merkevarer som tilhører Apple Inc., registrert i U.S.A  og andre land. iPad er en merkevare som tilhører Apple Inc.