Philips lanserer verdens første dockinghøyttalere for Android

september 1, 2011

Frem til i dag har millioner av Android elskere ikke hatt muligheten til å docke sine mobiler og leserbrett for å nyte favorittmusikken. Men nå introduserer Philips den første dockinghøyttaleren noensinne for AndroidTM

En gåte har blitt løst
Ettersom micro USB-uttaket på Android smarttelefoner er plassert i ulike possisjoner og områder på hver enkelt telefon, har Philips utviklet en unikt tilpasset design som justeres i tre dimensjoner, for å dekke enhver telefon både i liggende og stående posisjoner, samtidig som de vil bli ladet. Dette betyr at du kan docke og lade de fleste Android telefoner, og telefonen din vil uansett bli plassert i midten av høytaleren for å oppnå den estetiske følelsen og den beste lydopplevelsen.

Fidelio for Android-serien inneholder følgende enheter:

De rene linjene i den buede baksiden på Fidelio for Andriod (AS851) ser ikke bare flotte ut, men skaper også en mer effektiv struktur for akustikk og nøyaktig innstilt basspiper for dyp, stram bassgjengivelse, slik at du vil oppleve en fantastisk krystallklar lyd. Denne modellen leveres med Philips Digital lydbehandling for livaktig, mindre forvrengt musikk og 30W RMS total utgangseffekt. Veil.pris er 1799 NOK.

Denne litt mindre Fidelio for Android (AS351) vil gi deg den rette lyden hjemme og på farten. Med muligheten til å velge mellom batterier og AC-strøm, kan du nyte musikken din hvor som helst. Denne modellen har dynamisk Bass Boost for å bevare lave toner for dyp bass på alle volumnivå og leveres med 10W RMS total utgagnseffekt. En spesiell skjermende teknologi blokkerer forstyrrelser fra mobiltelefoner mens uttaket merket AUX-in på baksiden av enheten betyr at du kan koble til nesten alle elektroniske enheter. Veil. pris er 999 NOK.

Den tredje modellen i serien, Fidelio for Android (AS111), kommer med elegant og kompakt design som ser flott ut fra alle vinkler, og står i stil til et hvert nattbord. 360-graders designet gir en rik omni-retningsbestemt lyd som fyller soverommet, mens neodymium høyttalerne leverer en ren balansert lyd slik at du kan våkne til en behagelig lyd fra din Android telefon. Veil. pris er 799 NOK.

Besøk www.philips.com/sound for mer informasjon om Philips’ serie med Fidelio dokkinghøyttalere.

Se Fidelio-appen på Andriod MarketTM: http://bit.ly/rsxmZZ

For videre informasjon om Philips Consumer Lifestyle, vennligst kontakt:

Max Hellström
PR-manager, Philips
E-post: max.hellstrom@philips.com

For produktinformasjon, høyoppløslige bilder og testprodukter vennligst kontakt:

Nora Aspengren
Geelmuyden.Kiese
E-post: nas@geelmuyden-kiese.no

Nederlandske Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) er et vidtspennende konsern innen helse- og livsstilsprodukter, med fokus på å forbedre menneskers liv gjennom innovasjoner. Som en ledende aktør innen helse, livsstil og lys, integrerer Philips teknologi og design i brukervennlige løsninger med mennesket i sentrum, basert på grunnleggende kunnskap om forbrukeren og i samsvar med varemerkeløftet ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Nederland og Philips har 120 000 ansatte i mer enn 100 land verden over. Med en omsetning på EUR 22,3 mrd. I 2010, er selskapet markedsledende innen medisinsk diagnostikk, akutt behandling og pasientovervåkning, energieffektive- og nye lysløsninger samt forbrukerelektronikk og livsstilsprodukter for personlig pleie. I tillegg har Philips en sterk posisjon innen barbering og annen velvære for menn, bærbar underholdning og tannpleie. Nyheter fra Philips finner du på www.philips.no/nyheter.

Android og Android Market er et varemerke eid av Google Inc.