Philips vinner flere designpriser

mai 20, 2011

The red dot Awards: Verdens største og mest anerkjente prisutdeling innen produktdesign, the red dot award, ble nylig avholdt. Med over 12 000 bidrag fra 60 land har konkurransen om de prestisjetunge prisene vært svært hard. Likevel klarte Philips å stikke av med hele 17 priser, fordelt på alt fra motorveibelysning og sykehusutstyr, til hodetelefoner og håndstøvsugere. Den gjeveste prisen, kjent som ”best of the best”, ble tildelt Philips’ banebrytende utendørsbelysning Speed Star i kategorien produktdesign. Philips Speed Star LED er en ny generasjon gatebelysning som både er energieffektiv og som krever minimalt med vedlikehold. Speed Star er samtidig verdens første CO2-nøytrale belysningsløsning.

De prisvinnende produktene vil bli utstilt på the red dot design-museumet i Tyskland og Singapore.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Pia Lindhe
Philips Corporate Communications, Nordics
Tel.: + 46 702 04 22 18
E-post: pia.lindhe@philips.com

Nederlandske Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) er et vidtspennende konsern innen helse- og livsstilsprodukter, med fokus på å forbedre menneskers liv gjennom innovasjoner. Som en ledende aktør innen helse, livsstil og lys, integrerer Philips teknologi og design i brukervennlige løsninger med mennesket i sentrum, basert på grunnleggende kunnskap om forbrukeren og i samsvar med varemerkeløftet ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Nederland og Philips har 117 000 ansatte i mer enn 100 land verden over. Med en omsetning på EUR 22,3 mrd. i 2010, er selskapet markedsledende innen medisinsk diagnostikk, akutt behandling og pasientovervåkning, energieffektive- og nye lysløsninger samt forbrukerelektronikk og livsstilsprodukter for personlig pleie. I tillegg har Philips en sterk posisjon innen barbering og annen velvære for menn, bærbar underholdning og tannpleie. Nyheter fra Philips finner du på www.philips.no/nyheter