Neste generasjons TV er her!

mars 14, 2011

Nå går Philips fra TV til Smart TV. Ved å koble datamaskinen, leserbrettet og mobilen til TV’en, kan du surfe på nett, koble deg til sosiale medier og laste ned en mengde underholdningsprogrammer. La TV’en bli hjemmets medieportal.

Med en av markedets mest omfattende Smart TV-lanseringer beviser Philips at TV’en har mye mer å by på enn enveiskommunikasjon. Med Smart TV kan du enkelt samle all underholdning i hjemmet på ett sted.

– I dag har TV’en ofte en sentral plass i hjemmet. Med Smart TV kan du utnytte skjermen din maksimalt og fylle den med akkurat det innholdet du ønsker.
Vi har gått fra mobiltelefoner til smart-telefoner, og nå begir fjernsynet seg ut på den samme reisen, sier Joacim Örnstig, Markedsdiriktør for TV i Philips.

Gjennom SimpleShare kan du spille musikk direkte fra den digitale spillelisten din eller vise  bilder og filmer på storskjerm. Så enkelt som navnet tilsier, foregår alt gjennom trådløs tilkobling via iPhone eller Android-mobil, bærbar PC, nettbrett eller andre Wifi-apparater i hjemmet.

Philips Smart TV byr også på en rekke nye underholdningstjenester. I Smart-pakken Net TV, finnes det et mangfold av online applikasjoner som gjør hjemmekvelden både enklere og morsommere. Lei film direkte fra TV’en, spill onlinespill fra sofakroken og ha full oversikt over de aller siste sportsresultatene. Du kan være sosial fra sofakroken gjennom applikasjoner som Facebook og Twitter.

Ved hjelp av programfunksjonen, kan du også se på TV på egne villkår. Trykk på pause midt i en sending, spill inn avsnitt og filmer på en USB-pinne eller lagre søndagsfilmen på en ekstern harddisk.

Smart TV-funksjonene finnes tilgjengelig på alle nye TV’er  i seriene 6000, 7000, 8000, 9000, samt i kinomodellen Cinema 21:9. For å maksimere brukervennligheten kan du droppe fjernkontrollen og styre Smart TV’en med mobilen, nettbrettet eller med et trådløst tastatur.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Max Hellström, PR-manager, på telefon +46 708 32 1 05 eller e-post max.hellstrom@philips.com

For bilder og prøvemodeller til media, kontakt Nora Aspengren, Geelmuyden-Kiese, på telefon +47 906 36 063 eller e-post nas@geelmuyden-kiese.se

Nederlandske Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) er et vidtspennende konsern innen helse- og livsstilsprodukter, med fokus på å forbedre menneskers liv gjennom innovasjoner. Som en ledende aktør innen helse, livsstil og lys, integrerer Philips teknologi og design i brukervennlige løsninger med mennesket i sentrum, basert på grunnleggende kunnskap om forbrukeren og i samsvar med varemerkeløftet ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Nederland og Philips har 119 000 ansatte i mer enn 60 land verden over. Med en omsetning på EUR 25.4 mrd. i 2010, er selskapet markedsledende innen medisinsk diagnostikk, akutt behandling og pasientovervåkning, energieffektive- og nye lysløsninger samt forbrukerelektronikk og livsstilsprodukter for personlig pleie. I tillegg har Philips en sterk posisjon innen flat-TV, barbering og annen velvære for menn, bærbar underholdning og tannpleie. Nyheter fra Philips finner du på www.philips.no/nyheter..