Philips lanserer Foreca, en interaktiv værtjeneste til NetTV

oktober 25, 2010

Philips lanserer Foreca, en interaktiv værtjeneste for NetTV-kunder i de nordiske landene. Forecas omfattende internettbaserte værtjeneste har blitt optimalisert for Philips NetTV. Nå kan man enkelt sjekke været på Philips NetTV ved hjelp av fjernkontrollen.

På Forecas værtjeneste vil du kunne finne værmeldinger fra tusenvis av steder i de nordiske landene, og fra mer enn 100 000 steder i verden. Radar og satellittkart vil gi deg detaljert oversikt over de nåværende værforholdene. Værtjenesten finnes på norsk, dansk, svensk, finsk og engelsk.

- TV har vært en naturlig mediekanal for værmeldinger siden begynnelsen av TV-kringkastingen. Nå kan du sjekke været når som helst på din NetTV, uten å reise deg opp av sofaen, sier Max Hellström, PR-manager hos Philips Consumer Lifestyle.

Philips NetTV er en tilpasset internettjeneste tilgjengelig i alle Philips’ TVer fra 7000-serien. Det er enkelhet på sitt beste, med filmleie, YouTube, nyheter, og nå også Forecas interaktive værtjeneste. Bare trykk på NetTV-knappen på fjernkontrollen, og tjenesten vil starte automatisk.

Om Foreca
Foreca er et ledende selskap innen digitale værtjenester. Foreca Ltd. tilbyr digitale værtjenester til verdens største selskaper. Med en voksende internasjonal tilstedeværelse og med vekt på kvalitet og innovasjon, tilbyr Foreca en unik kombinasjon av lokal kunnskap med global dekning.

For mer informasjon eller testing av produktene, kontakt Nora Aspengren på e-post: nas@geelmuyden-kiese.no, eller på telefon 906 36 063

For ytterligere informasjon om Philips Consumer Lifestyle, kontakt Max Hellström, PR-manager, på telefon +46 708 32 21 05 eller e-mail max.hellstrom@philips.com

Nederlandske Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) er et selskap med stor variasjon innen helse- og livsstilsprodukter, med fokus på å forbedre menneskers liv gjennom tidsriktige innovasjoner. Som en ledende aktør innen helse, livsstil og lys, integrerer Philips teknologi og design i brukervennlige løsninger basert på kundeinnspill og i samsvar med varemerkeløftet ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Nederland og Philips har 118 000 ansatte i mer enn 60 land verden over. Med en omsetning på EUR 23 mrd. i 2009, er selskapet markedsledende innen medisinsk diagnostikk, akutt behandling og pasientovervåkning, energieffektive- og nye lysløsninger samt forbrukerelektronikk og livsstilsprodukter for personlig pleie. I tillegg har Philips en sterk posisjon innen flat-TV, barbering og annen velvære for menn, bærbar underholdning og tannhygiene. Nyheter fra Philips finner du på www.philips.com/newscenter..