Lise Ludvigsen ny Country Manager for Philips i Norge

september 22, 2010

Lise Ludvigsen tok 1. januar over som toppsjef for Philips i Norge. Hun har lang fartstid i Philips med bred erfaring fra salg og markedsføring både lokalt, regionalt og internasjonalt. Fokusordet hennes er enkelhet.

1. januar tiltrådte Lise Ludvigsen som leder for Philips i Norge. Etter noen måneder i sjefsstolen ser hun flere spennende utfordringer for den norske virksomheten.

- Ambisjonene mine er å videreutvikle det vi kaller Sense & Simplicity. Det skal være lett å gjøre forretninger med Philips, vi skal tilby produkter som er basert på avansert teknologi, men som er enkle å bruke. Og i tillegg skal de interne prosessene våre forenkles så mye som mulig. Vi opererer i en kompleks bransje, og nettopp derfor må vi jobbe aktivt med enkelhet som nøkkelord, sier Lise Ludvigsen.

Økt satsning på forskning og utvikling
I det nordiske markedet blir spesielt design, livsstilprodukter og produkter for helse og velvære viktige de neste årene.
- Vi nordmenn har høy forventet levealder, og vi er opptatte av å ha sunn livsstil. Det setter krav til produktene og løsningene vi leverer, ikke bare i det offentlige rom, men også hjemme. Philips er bestemt på å møte fremtidige behov gjennom betydelig satsning på forskning og utvikling, sier Ludvigsen

- Denne stillingen gir meg en unik mulighet til å få større innsikt i det norske markedet innefor alle de ulike sektorene som vi opererer i. Bransjene vi jobber i er komplekse og sammensatte, og derfor må vi jobbe aktivt med enkelhet som fokusområde, sier Ludvigsen

Lang erfaring fra Philips
I tillegg til å være leder for Philips i Norge, vil Ludvigsen fortsette i stillingen som leder for markedsføring i forretningsområdet Audio Video. Gjennom denne jobben fungerer hun som bindeledd til internasjonale kunder i Europa. Fra før har hun også erfaring som internasjonal Key Account Manager.

Tidligere har Ludvigsen vært ansvarlig for produktmarkedsføring i Norge for alle kategorier innen personlig pleie og husholdningsprodukter. Hun ble senere oppnevnt til ansvarlig for hele den nordiske markedsføringen av husholdningsprodukter og produkter innen helse og velvære-segmentet. Mange nye kategorier har blitt skapt innefor disse segmentene de ssiste årene og hun var blandt annet ansvarlig for lanseringen av flere innovative produkter, som for eksempel Juice Extractors og Wake Up Light i Norden.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt

Käthryn Cars, Senior Manager Corporate Communications Philips Nordic
E-post: kathryn.cars@philips.com

Bilde av Lise Ludvigsen

Nederlandske Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) er et selskap med stor variasjon innen helse- og livsstilsprodukter, med fokus på å forbedre menneskers liv gjennom tidsriktige innovasjoner. Som en ledende aktør innen helse, livsstil og lys, integrerer Philips teknologi og design i brukervennlige løsninger basert på kundeinnspill og i samsvar med varemerkeløftet ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Nederland og Philips har 116 000 ansatte i mer enn 60 land verden over. Med en omsetning på EUR 23 mrd i 2009, er selskapet markedsledende innen medisinsk diagnostikk, akutt behandling og pasientovervåkning, energieffektive- og nye lysløsninger samt forbrukerelektronikk og livsstilsprodukter for personlig pleie. I tillegg har Philips en sterk posisjon innen flat-TV, barbering og annen velvære for menn, bærbar underholdning og tannhygiene.