PHILIPS GOGEAR CONNECT: DEN FØRSTE MP4-SPILLEREN MED ANDROID™ ER HER!

september 15, 2010

Philips introduserer neste steg i utviklingen av fremtidens MP4-spillere. GoGear Connect er den første MP4-spilleren fra Philips med Android. GoGear Connect har forhåndsinstallerte apps fra Google Mobile™ , samtidig som tusenvis av nye apps kan lastes ned fra Android Market™.

Kombinasjonen av Philips patenterte FullSound™ teknologi og lydisolerende øretelefoner gjør at du får en utmerket og klar lyd, selv i støyende omgivelser. GoGear Connect støtter lydformater som gir best mulig lydkvalitet, slik som FLAC og APE. Med funksjonen Surround for Movies får du dessuten en fullkommen filmopplevelse.

Philips GoGear Connect har en 3,2 tommers touch screen som gjør at du kan nyte spill, video og mer enn 75000 apps fra Android Market™. Ettersom Android lar deg anvende flere apps samtidig behøver du aldri å velge mellom å høre på musikk, surfe på nettet, eller navigere Google Maps™ og GPS.

GoGear Connect er fullspekket med finesser som Philips Songbird, et lettanvendt program som gjør at du kan overføre musikk rett fra din PC. Gjennom Bluetooth kan du enkelt streame musikk og dele filer. Det finnes også et innebygd kamera til å ta bilder og spille inn videoklipp.

Med plass til MicroSD-kort gir GoGear Connect deg mulighet til å utvide minnet slik at du får mer plass til musikk, filmer eller flere apps. GoGear Connect veier kun 128 gram og måler 113x12.6x59 mm.

Philips GoGear Connect er tilgjengelig hos utvalgte elektronikkforhandlere fra og med november 2010. Anbefalt utsalgspris er 2499,- kr. for 16 GB-versjonen.

Gå inn på http://www.philips.com/gogear for mer informasjon om Philips mobile lyd- og videospillere.

For mer informasjon, kontakt Max Hellström, PR-manager, på telefon +46 708 32 1 05 eller e-post max.hellstrom@philips.com

For bilder, testprodukter eller andre henvendelser, kontakt Nora Aspengren, Geelmuyden-Kiese, på telefon +47 90 63 60 63 eller e-post nas@geelmuyden-kiese.no

Nederlandske Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) er et selskap med stor variasjon innen helse- og livsstilsprodukter, med fokus på å forbedre menneskers liv gjennom tidsriktige innovasjoner. Som en ledende aktør innen helse, livsstil og lys, integrerer Philips teknologi og design i brukervennlige løsninger basert på kundeinnspill og i samsvar med varemerkeløftet ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Nederland og Philips har 116 000 ansatte i mer enn 60 land verden over. Med en omsetning på EUR 23 mrd i 2009, er selskapet markedsledende innen medisinsk diagnostikk, akutt behandling og pasientovervåkning, energieffektive- og nye lysløsninger samt forbrukerelektronikk og livsstilsprodukter for personlig pleie. I tillegg har Philips en sterk posisjon innen flat-TV, barbering og annen velvære for menn, bærbar underholdning og tannhygiene. Nyheter fra Philips finner du på www.philips.com/newscenter.