GRAHAM TRANTER ER NY SKANDINAVISK LEDER FOR PHILIPS HEALTHCARE

september 1, 2010

Graham Tranter er fra 1. september ansatt som ny regionsdirektør for Philips Healthcare forretningsområde i Skandinavia. Graham er i dag Group Financial Director for Philips Electronics UK Ltd og Finance Director for Philips Healthcare i UK og Irland. Philips Healthcare i Skandinavia har omkring 200 ansatte.

Philips Healthcare har et globalt salgsvolum på 7,8 milliarder Euro og mer enn 34 000 ansatte (2009). 9 prosent av totalsalget reivesteres i forskning og utvikling.

For mer informasjon, vennligst kontakt
Pia Lindhe
Philips Corporate Communications, Norden
Tel: + 46 702 04 22 18
E-post: pia.lindhe@philips.com

Royal Philips Electronics i Nederland (NYSE: PHG, AEX: PHI) er et diversifisert helse- og velværeselskap med fokus på å forbedre folks liv ved hjelp av tidsriktig innovasjon. Som en verdensleder innenfor helsesektoren, livsstil og lysteknologi integrerer Philips teknologier og design i menneskeorienterte løsninger som ber basert på grunnleggende kundeinnsikt og merkevareløftet om “sense and simplicity”. Philips hovedkvarter ligger i Nederland, og selskapet sysselsetter omkring 116 000 ansatte i mer enn 60 land verden over. Med salg over 23 milliarder Euro i 2009 er selskapet markedsleder innenfor hjertebehandling, akuttbehandling, helsestell i hjemmet, energieffektive belysningsløsninger og nye lysapplikasjoner, så vel som livsstilsprodukter for personlig velvære og nytelse med solid lederposisjon innenfor flatskjerm TV, barbering og grooming for menn, bærbar underholdning og munnhygiene. Nyheter fra Philips finnes på www.philips.com/newscenter.