Philips lanserer Lumea: La lyset lede deg til en hårfri høst!

august 17, 2010

(Oslo, 17.august) Dyre salongbehandlinger, kjedelig barbering og smertefull voksing er noe mange kvinner skulle vært foruten. Men endelig er tiden inne for å legge bort høvelen, skummet, voksstripsene og andre torturredskaper. Philips lanserer nå Lumea, og muliggjør profesjonell hårfjerning hjemme hos deg selv.

- Philips Lumea er høstens lyspunkt for norske kvinner. Ved hjelp av lysimpulsene fra Lumea, holdes uønsket hårvekst borte så lenge du måtte ønske, og det helt uten smerter. Du oppnår synlig redusert hårvekst innen 4 til 6 uker, forteller Charlotta Simonsson, produktsjef for Philips Lumea.

Philips Lumea benytter en innovativ lysbasert teknologi kalt IPL (Intense Pulsed Light). IPL er basert på samme teknologi som profesjonelle skjønnhetssalonger bruker ved lysbasert hårfjerning. Det håndholdte apparatet fjerner uønsket hår før det kommer til syne og hindrer ny hårvekst.

Lyset slukker hårsekkene
Philips Lumea benytter lysimpulser for å tvinge hårsekken inn i en hvilefase. Dette resulterer i at ny hårvekst hemmes. Dersom behandlingen utføres én gang annenhver uke lover Philips glatt hud hver eneste dag.

– Vi har brukt syv år på å utvikle Lumea i samarbeid med ledende hudspesialister i Danmark og Nederland. Sikker behandling og brukervennlighet har vært våre to hovedkriterier. Vi er overbevist om at Lumea holder det den lover, og garanterer derfor pengene tilbake innen de to første månedene hvis kunden ikke er fornøyd, sier Simonsson.

Lumea har fem innstillinger for forskjellig lysenergi, og er tilpasset ulike hudtyper. Hårfjerning med Lumea er sikker og skånsom, også for sart hud og ømfintlige kroppsdeler. I tillegg kommer Lumea med et integrert UV-filter som sikrer huden maksimal beskyttelse.

Philips Lumea er tilgjengelig hos utvalgte elektronikkforhandlere fra september, og vil ha en veiledende pris på 4999 kr.

For bilder eller testprodukter, vennligst ta kontakt med:
Nora Aspengren i Geelmuyden.Kiese, Tlf: 90 63 60 63, E-post: nas@geelmuyden-kiese.no

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Max Hellström, PR manager i Philips Consumer Lifestyle, Tlf: +46 8 598 521 05 / +46 708 32 21 05, E-post: max.hellstrom@philips.com

Egenskaper

- Spesialutviklet lampe som ikke trenger å skiftes ut i løpet av produktets levetid
- Levetiden er estimert til omtrent 40 000 lyssignaler
- Trådløs og oppladbar enhet
- Sikkerhetsring beskytter mot utilsiktede lyssignaler
- Fem lysenergiinnstillinger for ulike hudtyper
- Slår seg automatisk av for å unngå overoppheting
- Separat strømadapter
- Indikerer lavt batterinivå og lyser ved lading
- Oppbevaringsetui og rengjøringsklut følger med

Hvordan bruke Lumea:

Lad batteriet: Lad batteriet fullstendig før du tar apparatet i bruk den første gangen, og når batteriet er tomt.

Forbered huden: For best mulig resultat, sikkerhet og effektivitet, barber de områdene du ønsker å behandle før hver behandling. Fortsett så lenge hårveksten kommer tilbake.

Steg 1: Etter å ha sjekket at vinduet er rent for smuss, hår og fibre, trykk på av/på-knappen for å slå på apparatet.
Steg 2: Trykk knappen for økt/dempet intensitet opp eller ned for å endre intensitet (fra 1-5).
Steg 3: Plasser apparatet i loddrett posisjon mot huden, slik at vinduet og sikkerhetsringen er i kontakt med huden.
Steg 4: Press sikkerhetsringen mot huden med et fast trykk. Når dette blir gjort riktig, vil ”ready to flash” lyse i grønt.
Steg 5: Trykk på ”ready to flash”-knappen. Gjenta så steg 3,4 og 5.
Steg 6: For å være helt sikker på at alle områder blir behandlet, pass på å overlappe noe.
Steg 7: Slå av apparatet etter endt behandling.
Steg 8: Rens apparatet med en klut, vann eller alkohol for å bevare effektiviteten og levetiden til apparatet.

Nederlandske Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) er et selskap med stor variasjon innen helse- og livsstilsprodukter, med fokus på å forbedre menneskers liv gjennom tidsriktige innovasjoner. Som en ledende aktør innen helse, livsstil og lys, integrerer Philips teknologi og design i brukervennlige løsninger basert på kundeinnspill og i samsvar med varemerkeløftet ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Nederland og Philips har 116 000 ansatte i mer enn 60 land verden over. Med en omsetning på EUR 23 mrd i 2009, er selskapet markedsledende innen medisinsk diagnostikk, akutt behandling og pasientovervåkning, energieffektive- og nye lysløsninger samt forbrukerelektronikk og livsstilsprodukter for personlig pleie. I tillegg har Philips en sterk posisjon innen flat-TV, barbering og annen velvære for menn, bærbar underholdning og tannhygiene. Nyheter fra Philips finner du på www.philips.com/newscenter..