Philips vinner ytterligere fire EISA priser for sine nyskapninger innen TV- og lydløsninger

august 16, 2010

Philips er stolte av å ha mottatt fire prestisjetunge produktpriser fra the European Imaging & Sound Association (EISA). Philips 46” fra 9000-serien LED TV (46PFL9705) ble utropt som  Europeisk LCD TV 2010-2011, og prisen Europeisk Grønn TV 2010-2011 gikk til 42” Philips Econova TV (42PFL6805). Panelet for audio og hjemmekino ga prisen Europeisk Hjemmekinosystem 2010-2011 til Philips Immersive Sound home theater med 360Sound (HTS9520), og Philips Hi-Fi mikrosystem med SoundSphere høyttalere (MCi900) vant prisen Europeisk Kompaktsystem 2010-2011. Philips har på 22 år vunnet det samme antallet EISA-priser. Bakgrunnen ligger i selskapets løfte om å levere brukervennlige løsninger og produkter til forbrukerne gjennom kontinuerlige produktinnovasjoner år etter år.

Europeisk LCD-TV 2010-2011
Med sine sylskarpe bilder, mottok 46” fra 9000-serien med LED TV igjen prisen for beste TV fra EISA. Den HD 3D klare 9000-serien LED TV fra Philips er satt sammen for å levere det aller beste av hjemmeunderholdning. Med ambilight, fremragende skarpe bilder, takket være kraftig bildebearbeiding (Perfect Pixel HD motor og Perfect Natural Motion), kombinert med de unike Philips HD innovasjonene LED Pro og Bright Pro, er Philips 9000 LED TV et steg foran, og bringer kinoopplevelsen hjem til forbrukerne.

I sin offisielle uttalelse konkluderte EISA-juryen med: “Philips anses av mange å være ledende innenfor TV-området og som leverandør av innovative løsninger. Produsenten gjør kontinuerlige forbedringer i sin jakt på optimal bildegjengivelse med meget god bevegelseskompensasjon, direkte-LED med baklys-skanning og en ”turbo-boost” av lys som gir ekstra dynamikk i bildene med dagslys-hvitt i kontrast med det svarteste svarte. TVen leverer optimale egenskaper på alle områder, inklusive lydgjengivelse, trådløst internett med ubegrenset tilgang og Amibilight Spectra 3. Dette imponerende produktet er også klart for 3D med en ekstra tilsats”.

Europeisk Hjemmekinosystem 2010-2011
Den gjeveste prisen for hjemmekinosystem ble gitt til Philips Immersive Sound home theater med 360Sound (HTS9520). Produktet er den perfekte ledsageren til Philips’ egen 9000-serie med LED TV. Philips 360Sound høyttalere er utstyrt med unikt plasserte lyddrivere, som fyller hele rommet med surround lyd - som om du satt på første rad i kinosalen. Hver satellitthøyttaler i systemet har tre høyttalere; én som sender lyden fremover, mens to skyter lyden ut til sidene. Resultatet av denne trepols kombinasjonen er lyd som kommer mot deg fra enhver vinkel, uansett hvor i rommet du befinner deg. Philips Immersive Sound home theater med 360Sound kan også spille av dine favoritter fra Blu-ray eller DVD, i tillegg til musikk og video lagret på bærbare enheter som mp3. Bruker man en Wi-Fi USB-adapter, kan man også hygge seg med ubegrensede mengder materiell fra nettet, eller gå for onlinetjenester som ”video on demand” med den innebygde Net-TV tjenesten.

I den offisielle uttalelsen fra EISA skriver juryen: “Nøkkelen til Philips HTS9520 sin gode lyd er systemets gode satellitt-høyttalere, hvor hver høyttaler er utstyrt med flere elementer. I den underste kabinettet er det to elementer som spiller ut til sidene og som fungerer som en dipol, mens det i det øvre kabinettet sitter en konvensjonell løsning med bass/diskant. Høyttalerne er drevet av en Klasse D forsterker som sitter i hovedenheten som også inneholder en DVD/BD-spiller. Her finner man også den spesielle DSP-en som gir ytterligere forbedring av hjemmekinolyden. En subwoofer gir et solid fundament for mellomtonen og diskanten, og resulterer i en lyd som omringer deg på en ny og spennende måte. I tillegg til å være både attraktivt og vellydende system er det også klart for 3D TV og gir deg trådløs tilgang til din hjemmeserver.”

Europeisk kompaktsystem 2010-2011
Philips’ Hi-Fi mikro-system med SoundSphere høyttalere (MCi900) ble premiert av EISA med prisen for beste Europeiske Kompaktsystem 2010-2011. Prisvinneren (MCi900) gir deg en naturlig og autentisk lydgjengivelse, nesten som om artisten spiller rett foran deg. Den overlegne lydkvaliteten er basert på en unik høyttalerarkitektur, med blant annet ”free-floating tweeters” som sender lyden ut i alle retninger. Ved å ta i bruk streamium-teknologi, får du muligheten til å trådløst lagre, streame og nyte en ubegrenset mengde musikk online, eller fra din egen PC.

I den sin begrunnelse sier EISA-jurien blant annet: “Hvis du er i markedet for et kompaktsystem som omtrent gjør alt, behøver du ikke lete lenger enn til MCi900. Denne nye Streamium Wi-Fi løsningen som leveres med SoundSphere høyttalere, spiller DVD og DivX film-filer, Flac og WAV musikkfiler og har UPnP for trådløs avspilling av musikk fra en PC. Du kan også spille over lydfiler til dens eksterne 160GB harddisk, mens en nettverk eller tilkobling til Wi-Fi gir tilgang til internet-radio. De tilhørende SoundSphere-høyttalerne i aluminium drives av en klasse D-forsterker på  2x50Watt, og kombinerer en oppoverspillende mellomtone/bass-enhet og en separat diskant montert i et ”tåreformet” overheng. Den brede spredningen til disse flotte høyttalerne gir et dypt og bredt lydbilde i hele lytterommet.”

Europeisk Grønn TV 2010-2011
EISA panelet ga prisen for Beste Europeiske Grønn TV 2010-2011 til Philips for deres 42” Econova LED TV (42PFL6805). Philips Econova LED TV, som ble lansert i sommer, er en høykvalitets LED TV, som i et helhetlig perspektiv adresserer dagens miljøutfordringer. Philips Econova LED TV reduserer energiforbruket med 60 prosent*, er delvis laget av resirkulert aluminium og bruker 0 Watt når den slås av med en egen knapp (Zero Power Switch). Philips Econova LED TV er helt fri for PVC og bromerte flammehemmende midler, og er designet for enkel resirkulering. I tillegg leveres TVen med en soldrevet fjernkontroll som medfører enda mindre påvirkning på miljøet.

Om prisvinneren skriver EISA-jurien: “I sin jakt på stadig mer effektive produkter rent strømmessig, har Philips 42PFL6805 klart å presse forbruket ned i kun 40 Watt i eco-modus. TV-modellen viser et meget helhetlig syn på økologisk design med sin uortodokse arkitektur, soldrevne fjernkontroll, fot som også dobler som veggstativ og en elektronisk manual. Det meste spesielle er allikevel bruken av et ganske lite, delvis resirkulert aluminiumsdeksel som dekker over all elektronikken, til forskjell fra konkurrentene som har et deksel som dekker hele baksiden.”

Tillegg
Philips har vunnet tjueto EISA priser på like mange år, inkludert to miljøpriser, tre innovasjonspriser og sytten Beste-TV-priser.

EISA-vinnerne kåres årlig av juryer som representerer over femti ledende magasiner innenfor foto, video, lyd, hjemmekino og bærbar teknologi, fra opp til tjue forskjellige land. Alle panelene vurderer de nominerte hver for seg, men er under kontrakt med the European Imaging & Sound Association. EISA-prisene vil offisielt bli tildelt Philips under en egen seremoni på årets IFA bransjetreff i Berlin, i begynnelsen av September.

For mer informasjon om Philips’ flatskjermer, samt selskapets lyd- og videoprodukter, vennligst gå til:
www.philips.com/cinema or www.philips.com/sound

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Max Hellström, PR-manager, på telefon +46 708 32 21 05 eller e-post max.hellstrom@philips.com

For bilder, testprodukter eller annen informasjon, vennligst kontakt:
Nora Aspengren, Geelmuyden Kiese, på telefon + 47 90 63 60 63 eller e-post nas@geelmuyden-kiese.no

Nederlandske Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) er et selskap med stor variasjon innen helse- og livsstilsprodukter, med fokus på å forbedre menneskers liv gjennom tidsriktige innovasjoner. Som en ledende aktør innen helse, livsstil og lys, integrerer Philips teknologi og design i brukervennlige løsninger basert på kundeinnspill og i samsvar med varemerkeløftet ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Nederland og Philips har 116 000 ansatte i mer enn 60 land verden over. Med en omsetning på EUR 23 mrd i 2009, er selskapet markedsledende innen medisinsk diagnostikk, akutt behandling og pasientovervåkning, energieffektive- og nye lysløsninger samt forbrukerelektronikk og livsstilsprodukter for personlig pleie. I tillegg har Philips en sterk posisjon innen flat-TV, barbering og annen velvære for menn, bærbar underholdning og tannhygiene. Nyheter fra Philips finner du på www.philips.com/newscenter..