Philips Net-TV lanserer Video on Demand med film2home

juli 1, 2010

Internett i TV-en har kommet for å bli. Philips Net-TV tilbyr allerede en rekke tjenester tilpasset TV-en. Disse tjenestene kan styrers ved bruk av vanlig fjernkontroll, og ved hjelp av ett klikk kan man gjøre alt fra å lese nyheter til å søke etter ny bolig. Den neste store nyheten er Video on Demand som tilbys gjennom filmtjenesten film2home.

-Philips TV handler mye om å skape den optimale kinoopplevelsen hjemme i egen stue. Derfor er det ekstra spennende å kunne presentere et samarbeid med en av Nordens beste filmtjenester, film2home, uttaler Max Hellström, PR manager for Philips Consumer Lifestyle. Gjennom vårt samarbeid med film2home, vil vi på sikt kunne tilby en av markedets beste filmtjenester som i tillegg vil være enkel å bruke.

Video on Demand fungerer i alle Philips TV-apparater av årsmodell 2010, og i de som er i 7000-serien og oppover. Via fjernkontrollen får du tilgang til en videobutikk med et stadig voksende filmbibliotek som inneholder alt fra de nyeste Hollywood-filmene til lokale titler. Betalingen skjer via kredittkort eller varekode, og filmen vil være klar til avspilling i løpet av få sekunder.

- Akkurat nå opplever vi en stor økning i etterspørselen etter å leie film digitalt. Å gjøre det lett for kundene våre har alltid stått i fokus. Vi er derfor veldig glade for å kunne samarbeide med Philips Net-TV som gjør det mulig å tilby videobutikk direkte hjem i stua via TV-en, uavhengig av TV-operatøren. Vi har lenge etterlengtet denne type produkter, og vi føler oss trygge på at brukervennligheten ved dette konseptet vil gjøre at flere benytter seg av muligheten til å leie film digitalt, uttaler Josefine Persson, Forretningsansvarlig hos film2home.

Tjenesten er tilgjengelig nå.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Max Hellström, PR-manager i Philips, på telefon +46 708 32 21 05 eller e-post
max.hellstrom@philips.com

Josefine Persson, Områdesjef i film2home, på telefon +46 702 69 54 37 eller e-post
josefine.persson@bonver.com

Nederlandske Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) er et selskap med stor variasjon innen helse- og livsstilsprodukter, med fokus på å forbedre menneskers liv gjennom tidsriktige innovasjoner. Som en ledende aktør innen helse, livsstil og lys, integrerer Philips teknologi og design i brukervennlige løsninger basert på kundeinnspill og i samsvar med varemerkeløftet ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Nederland og Philips har 116 000 ansatte i mer enn 60 land verden over. Med en omsetning på EUR 23 mrd i 2009, er selskapet markedsledende innen medisinsk diagnostikk, akutt behandling og pasientovervåkning, energieffektive- og nye lysløsninger samt forbrukerelektronikk og livsstilsprodukter for personlig pleie. I tillegg har Philips en sterk posisjon innen flat-TV, barbering og annen velvære for menn, bærbar underholdning og tannhygiene. Nyheter fra Philips finner du på www.philips.com/newscenter..

Om film2home:

Film2home er nordens største tjeneste for lovlig nedlasting av film. Tjenesten finnes i dag i Norge, Sverige, Finland og Danmark, og tilbyr mer enn 2500 filmer fra store filmselskaper som Disney, Warner, Universal, Paramount, Nordisk Film, SF og mange flere. Les mer på www.film2home.com /film2home.no.