PARALLEL LINES – ETT TEMA, FEM TOLKNINGER

mars 19, 2010

(Oslo, 19.mars)For få uker siden ble det offentliggjort at Philips og verdenskjente regissører fra Ridley Scott Associates (RSA) inngikk et kreativt samarbeid under navnet Parallel Lines. I dag kan vi avsløre at de fem regissørene Jake Scott, Carl Eric Rinsch, Johnny Hardstaff, Greg Fay and Hi Sim har laget hver sin tolkning av ett tema med én og samme dialog. Her kan du få en sniktitt på hva deres kreative utfoldelse har resultert i: http://www.youtube.com/watch?v=EoAqWD9Qh2M

Disse fem filmene forteller den samme historien gjennom sjangere som action og animasjon. Regissørene virkeliggjør ideen om at en historie kan fortelles på en million forskjellige måter, men kan kun nytes til det fulle på en Cinema 21:9. Filmene lanseres 8 april. Hvis du er nysgjerrig og vil vite mer, kan du enkelt gå inn på www.facebook.com/philipscinema og bli fan av siden.

For mer informasjon og bilder, vennligst gå inn på:

Nederlandske Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) er et selskap med stor variasjon innen helse- og livsstilsprodukter, med fokus på å forbedre menneskers liv gjennom tidsriktige innovasjoner. Som en ledende aktør innen helse, livsstil og lys, integrerer Philips teknologi og design i brukervennlige løsninger basert på kundeinnspill og i samsvar med varemerkeløftet ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Nederland og Philips har 116 000 ansatte i mer enn 60 land verden over. Med en omsetning på EUR 23 mrd i 2009, er selskapet markedsledende innen medisinsk diagnostikk, akutt behandling og pasientovervåkning, energieffektive- og nye lysløsninger samt forbrukerelektronikk og livsstilsprodukter for personlig pleie. I tillegg har Philips en sterk posisjon innen flat-TV, barbering og annen velvære for menn, bærbar underholdning og tannhygiene. Nyheter fra Philips finner du på www.philips.com/newscenter.

Trademarks are the property of Koninklijke Philips Electronics N.V. or their respective owners