PHILIPS LANSERER TV-OPPLEVELSE I FULL HD OG 3D

mars 1, 2010

Med spektakulær bilde- og lydkvalitet og Ambilight gir Philips TV deg den perfekte hjemmekinoopplevelsen. Philips lanserer nå en serie av Full HD 3D klare TV-er, inkludert verdens første 3DTV i kinoformat.

Basert på Philips prisbelønte bildekvalitet gjennom mange år og den unike Ambilight-opplevelsen lanserer Philips i sommer en ny serie TV-er som er både HD og 3D-klare – på sensommeren komplettert av verdens første full HD 3D Cinema 21:9 TV i kinoformat.

Også 2010-modellene av LED-seriene 8000 og 9000 vil være Full HD 3D-klare. TV-ene har Aktiv 3D-teknologi som gjør det mulig å levere en ekte kinoopplevelse i 3D.

Mer informasjon om Full HD 3D utgaven av Cinema 21:9 kommer i løpet av sommeren 2010.

Aktiv 3D-teknologi
Aktiv 3D-teknologien benytter en trådløs sender som kommuniserer mellom TV-en og Aktiv 3D-brillene for å synkronisere lukkerne på Aktiv 3D-brillene med bildet på skjermen. Ved å vise venstre og høyre bilde annen hver gang, opplever brukeren dybdeperspektiv og en unik 3D-opplevelse.

3D-oppgraderingspakke
En særskilt 3D oppgraderingspakke er tilgjengelig for 3D-klare TV-er gir brukere som ønsker å se 3D nå mulighet til å oppleve full HD 3D i sin egen stue. Oppgraderingspakken inneholder to Aktiv 3D-briller og en trådløs sender. Ekstra Aktiv 3D-briller kan også kjøpes separat etter behov, slik at hele familien kan dele opplevelsen. 3D-oppgraderingspakken lanseres i 2010 og blir tilgjengelig for Cinema 21:9, 9000-serien (32”, 40” og 46”) med 3D klare TV-er, og i 8000-serien 37”, 40”, 46” og 52”) med 3D-klare TV-er.

9000-serie i stilfullt design

Med så vel 32”, 40” og 46” som tilgjengelige størrelser reflekterer designet av 9000-serien stil, presisjon, innovasjon og ytelse. TV-ene har børstet mørk aluminiumsramme og fot, berøringskontroll med rustfri stålkant og matchende fjernkontroll i aluminium utstråler kvalitet både i form og funksjon. Philips 9000 LED-serien bringer med dette kinoverdenens bilde- og lydopplevelse inn i stuen.

Produktspesifikasjoner
• Ambilight Spectra 3 øker intensiteten i seeropplevelsen
• Full HD TV med Perfect Pixel HD Engine for best mulig bildekvalitet
• LED Pro for ekstrem kontrast
• Dynamisk skjermkontrast: 10.000.000:1
• 400Hz Clear LCD, 0.5ms ytelse for overlegen bevegelsesskarphet
• Perfect Natural Motion for smidige Full HD filmer
• Net TV med Wi-Fi
• Føl atmosfæren med 30W RMS og utrolig surround
• Hør hvert ord med Clear Sound
• Full HD 3D klar med 1080p oppløsning for begge øynene og bakoverkompatibilitet
• DLNA PC nettverkslink for oppkobling på PC og hjemmenettverk
• Wi-Fi MediaConnect for å spille av alle PC-mediafiler på TV-en

Philips 8000 LED-Serie: 40PFL7605H 40" LCD TV med Ambilight Spectra 2 og Pixel Precise HD

Utvider seeropplevelsen
• Ambilight Spectra 2 komplimenterer seeropplevelsen
• Full HD 3D klar

Levende bilder med imponerende detaljer
• Full HD TV med Pixel Precise HD for ekstrem bevegelsesskarphet
• Perfekt LED bildekvalitet med lavere energiforbruk
• 200Hz LCD, 1ms responstid - for førsteklasses bevegelsesskarphet
• HD Natural Motion for svært flytende og levende bilder

Imponerende lyd
• Opplev stemningen med 2x10W RMS og Incredible Surround

Nett-tilkobling
• Net TV med Wi-Fi
• DLNA PC nettverkslink til å surfe på PC og hjemmenettverk

Full HD 3D klar
• 8000 serien er Full HD 3D klar med 1080p oppløsning til begge øynene og bakoverkompatibilitet
• Inkluderer 3D oppgraderingspakke med 2 aktive briller og en IR-mottaker

Bærekraftig
• LED er over 50 prosent mer energieffektiv enn vanlige LCD TV-er

Miljøvennlig design
De nye TV-ene fra Philips befester selskapets posisjon som ledende på bærekraft. TV-ene er utviklet for å minimere miljøpåvirkning ved å effektivisere både produksjon og ytelse.

Philips jobber kontinuerlig for å forbedre seg på viktige områder. Det innebærer å redusere energiforbruket, redusere bruken av materialer i produksjon og innpakking, redusere bruken av miljøskadelige materialer og ikke minst forbedre prosessen med resirkulering av produktene.

Forskning viser at energiforbruk er et av de fem viktigste kriteriene for forbrukere når de kjøper en TV. Philips har tatt grep for å redusere energiforbruket både i PÅ- og AV- modus. I AV-modus er forbruket så lavt som 0 Watt, mens i PÅ-modus er energiforbruket for de fleste Philips 32’’, under 70 Watt. Til sammenligning var det 90 Watt i 2009 og 155 Watt i 2004. Strømforbruket ved Standby er nå under 0,15 Watt.

EUs energimerker for TV-er er ventet å komme i 2010, og Philips’ mål er at mer enn 80 prosent av deres TV-er blir tildelt EU merkeklasse A i løpet av 2014.

Philips er forpliktet til å redusere de miljømessige konsekvensene av sine TV-er. Brukermanualen, som nå er å finne i TV-menyene, erstatter tradisjonelle papirbaserte brukermanualer. Dette medfører en årlig besparelse av omtrent 25,000 trær, samtidig sparer resirkulert innpakning omtrent 12,500 trær.

Philips fakta:
Omtrent 15 millioner kilo med papir, tilsvarende 37 500 trær, spares gjennom å bytte til elektronisk salgsmateriale og manualer.

Philips planlegger å fase ut miljøskadelig materiale, inkludert PVC, i løpet av 2011. Philips TV-er designes nå med slankere rammer for å redusere bruken av plast med 30 prosent.

Philips fakta:
En reduksjon på omtrent 750,000 kg i bruken av plast tilsvarer en besparelse på 750,000 liter råolje.

En Philips 32’’ TV veier nå mindre enn 10 kg, mot gjennomsnittet for ti år siden på 17 kg. Distribusjonen er dermed også blitt langt mer effektiv.

For mer informasjon, vennligst ta kontakt med:
Max Hellström – Nordic PR Manager
Philips Consumer Lifestyle
E-post: max.hellstrom@philips.com

For bilder eller test-produkter, vennligst ta kontakt med:
Nora Aspengren
Geelmuyden.Kiese
E-post: nas@geelmuyden-kiese.no

Nederlandske Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) er et selskap med stor variasjon innen helse- og livsstilsprodukter, med fokus på å forbedre menneskers liv gjennom tidsriktige innovasjoner. Som en ledende aktør innen helse, livsstil og lys, integrerer Philips teknologi og design i brukervennlige løsninger basert på kundeinnspill og i samsvar med varemerkeløftet ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Nederland og Philips har 116 000 ansatte i mer enn 60 land verden over. Med en omsetning på EUR 23 mrd i 2009, er selskapet markedsledende innen medisinsk diagnostikk, akutt behandling og pasientovervåkning, energieffektive- og nye lysløsninger samt forbrukerelektronikk og livsstilsprodukter for personlig pleie. I tillegg har Philips en sterk posisjon innen flat-TV, barbering og annen velvære for menn, bærbar underholdning og tannhygiene. Nyheter fra Philips finner du på www.philips.com/newscenter.